آخرین اخبار
کد مطلب: 124975
حجت الاسلام سرافراز:
اولين دادگاه روز قيامت براي نماز برپا مي شود
تاریخ انتشار : 1396/03/11 10:40:19
نمایش : 1586
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه قمربني هاشم (ع)گفت: بايد انسان از اختيار و آزادي که به او داده شده براي حرکت به سوي کمال معنوي استفاده کند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از خبرگزاري بسيج از استان چهارمحال و بختياري؛ حجت الاسلام کريم سرافراز، در جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهي سپاه حضرت قمربني هاشم عليه السلام در حسينيه آيت الله بهاءالديني گفت: بافت سرشت انسان بر اساس آيات شريفه قرآن کريم بر مدار توحيد رقم خورده است.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه حضرت قمربني هاشم عليه السلام با اشاره به آيه شريفه 30 از سوره مبارکه روم، " فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّينِ حَنِيفاً فِطْرَتَ اللّهِ الَّتِي فَطَرَ النّاسَ عَلَيْها لاتَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللّهِ ذلِکَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النّاسِ لايَعْلَمُونَ "، اظهار کرد: پروردگار متعال انسان ها را بر مدار توحيد و به سمت خداشناسي، خداخواهي و تسليم در برابر حقايق آفريده است؛ ولى اکثر مردم نمى دانند!

وي، به ادعاي برخي دانشمندان بر اين نکته که انسان شرير آفريده شده، گفت: وحي و آيات الهي و روايات معصومين عليهم السلام اين مسئله را رد مي کند و خداوند تأکيد فرموده که انسان بر فطرت خداجويي، عدالتخواهي و کمال طلبي آفريده شده است.

حجت الاسلام سرافراز با بيان روايتي از پيامبر اسلام حضرت محمد صلى الله عليه و آله و سلم؛ اظهار کرد: نبي مکرم اسلام فرموده اند؛" كُلُّ مَولودٍ يولَدُ على الفِطرَةِ ، و إنّما أبَواهُ يهَوِّدانِهِ و ينَصِّرانِهِ "، يعني هر مولودى بر فطرت توحيد زاده مى شود و اين پدر و مادر او هستند كه وى را يهودى و نصرانى بار مى آورند.

وي، افزود: خداوند متعال همه صفات کمال را براي انسان قرار داده و بايد انسان از اختيار و آزادي که به او داده شده براي حرکت به سوي کمال معنوي استفاده کند.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه حضرت قمربني هاشم عليه السلام همچنين به اولين سوال در قيامت از انسان اشاره کرد و گفت: اولين دادگاه روز قيامت براي نماز برپا مي شود و پرونده نماز انسانها بررسي مي گردد، اگر نماز انسان پذيرفته شد، ساير اعمالش نيز مقبول خواهد بود.

حجت الاسلام سرافراز، در ادامه به دعاي حضرت ابراهيم عليه السلام به درگاه خداوند متعال اشاره کرد که خواسته بودند فرزندان و نسل ايشان را از اقامه کنندگان نماز قرار دهد و افزود: بالاترين نماز در قرآن، نماز صبح است، که هيچ معادل و هم وزني ندارد.

وي، با بيان اين نکته که کاروان اسراي کربلا از روز 11 محرم تا بازگشت به نينوا و مدينه هيچ نمازي از آنها، قضا نشد و در آن شرايط سخت، حضرت زينب کبري سلام الله عليها نماز شب خويش را نيز اقامه مي فرمودند، بر اهتمام به نمازهاي اول وقت تأکيد کرد و گفت: براي نشستن برسفره نماز خداوند بايد خود را از معاصي و گناهان پاک کنيم.

حجت الاسلام سرافراز، انواع گناهان را به دو دسته ظاهري و باطني تقسيم کرد و افزود: گناهان ظاهري از دست، چشم، پا و اعضاي جوارح بدن سرمي زنند و قابل مشاهده هستند؛ ولي معاصي باطني به نيات دروني انسان برمي گردد و برخي از صفات رذيله مانند؛ حسد، کبر، غرور و ... را شامل مي شوند.

وي، با اشاره به آيه شريفه 53 از سوره مبارکه زمر، شيوه خداوند در گفتار محبت آميز حتي با گناهکاران را خاطرنشان کرد و گفت: پروردگار متعال، گناهکاران را نيز جزء بندگان خويش محسوب مي کند و آنها را طرد نمي نمايد؛ لذا ما نيز در امر به معروف و نهي از منکر بايد با افراد خطاکار، گفتار لين و نرم را مد نظر قرار داشته باشيم و بر اساس سيره بزرگان دين رفتار کنيم.

مسئول تشکل هاي مردمي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر استان چهارمحال و بختياري، با اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري در همگاني شدن تذکر لساني در راستاي احياي امر به معروف و نهي از منکر، تصريح کرد: بايد همه با گفتن و رد شدن، خطاي ديگران را فقط يادآوري کنيم و به سالم سازي جامعه و محيط کار کمک نماييم.

 
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس